Game:

The Spam Club

» The Spam Club - Reviewed Games - Comments / Discussion - Wurmi aus Frankfurt (1985)
ReplyNew TopicNew Poll

Wurmi aus Frankfurt (1985)

Posted at 17:38 on August 20th, 2015 | Quote | Edit | Delete
Member
Bachelor Gumby
Quote:
Following the motto of never breaking for anything, the player's avatar bolts across the screen at breakneck speed, just to swallow a beer from time to time. The only thing which could stop him would be the screen borders. Almost sounds like a Werner game, but there are a few differences. The most striking one first: the beer will not get you drunk, but stretches you. Also, the protagonist does not come from Schleswig Holstein, but from Frankfurt, and it is not a rocker, but a worm. Welcome to the world of Wurmi aus Frankfurt.

Read more...
-----
🦄🦈
Posted at 08:06 on August 23rd, 2015 | Quote | Edit | Delete
Moderator
Retired Gumby
Wir hatten damals ein sehr ähnliches Spiel namens "Wurm" auf den uralten 286ern unserer Schule. Aus irgendeinem Grund war es relativ beliebt, wenn auch das Gerücht umging, dass das Spiel einen Virus enthielt, was mich davon abgehalten hat, es mir mit nach Hause zu nehmen. Heutzutage bereue ich das ein wenig, weil es damit wohl für immer verloren ist (zumindest bin ich überzeugt, dass es Marke Eigenbau war). Naja, dieses hier scheint dem ganzen ja recht nahe zu kommen, wenn mir also mal wieder nach ASCII-Zeichen-Spiele-Nostalgie zumute ist, werde ich es anwerfen. :)
-----
All signatures lie.
Posted at 14:31 on August 23rd, 2015 | Quote | Edit | Delete
Member
Bachelor Gumby
Bei uns in der Berufsschule hatten die Rechner teilweise über 500 verschiedene Viren aber mit einen Virenscanner konnte man das meist Rückgängig machen.
-----
🦄🦈
ReplyNew TopicNew Poll