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» The Spam Club - Life, The Universe and Everything - Site Issues - HotU Review: Ambush at Sorinor - Reply

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Posted at 20:47 on December 17th, 2012 | Quote | Edit | Delete
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Admin
Reborn Gumby
Posts: 11142
Looking good :)

Of course, this will not lift me off the burden of replacing this old review of mine at some point, just like I did with the ones of Cyber Empires and Fantasy Empires, for example. Though I will need to replay the three games first.
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Now you see the violence inherent in the system!
Posted at 17:42 on December 17th, 2012 | Quote | Edit | Delete
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Deceased Gumby
Posts: 1413
Matching the most recent newspost, here is a suggestion for a HotU review to be added to the database:

English Version:

Quote:
Ambush at Sorinor is an improved sequel to Siege with a lot of needed improvements such as campaign mode and better unit variety. Athough it's just a string of all missions played in consecutive order, the campaign mode is interesting and actually tells a coherent fantasy story.

Gameplay is still limited to tactical combat, where you are either a defender or an attacker. Instead of commanding a set number of units as in Siege, here you hire a number of mercenaries with your available funds and deploy them on the map. The type of mercenary available for hire depends on the type of mission taken, thereby ensuring that each mission will be refreshing and require different tactics to succeed.

There are wildly differing combatants in the game (nearly 100 types), each with their own prices, ratings (speed, attack, defense, weapons, armor) and abilities. In addition to traditional fantasy units e.g. orcs, goblins, etc., there are humorous units you can use, including battle cattle, defense lawyers, mermans and war chickens(!) Some units have special abilities you can exploit, although most of them are just different ranged attacks. A few, such as wraithes who can blend in with their surroundings, are unique and are therefore very valuable. A nice addition to the Siege engine is the ability to buy and place traps at the start of every mission.

Overall, Ambush at Sorinor is a big improvement from Siege, although it still suffers from poor AI and cumbersome interface. A well-written fantasy plot, a wide variety of battle terrain (from forests to deserts), and additional gameplay features are a welcome change, though. The built-in scenario editor has also been improved and is now much easier to use. Arguably the best game in Mindcraft's tactical combat series, and well worth a try for all budding fantasy generals and anyone who likes this genre but doesn't have a lot of free time to invest in complex games.


Deutsche Übersetzung:
Quote:

Ambush at Sorinor ist der aufbesserte Nachfolger von Siege, mit einigen benötigten Neuerungen wie einem Kampagnen-Modus und einer grösseren Einheiten-Vielfalt. Obwohl dieser bloß aus dem Aneinanderreihen aller, der Reihe nach gespielten, Missionen besteht, ist der Kampagnen-Modus interessant und erzählt sogar eine zusammenhängende Fantasy-Geschichte.

Der Spielablauf ist immer noch auf taktische Kämpfe beschränkt, bei denen man entweder Verteidiger oder Angreifer ist. Anstatt, wie in Siege, eine fixe Anzahl an Einheiten zu befehligen, heuert man hier mit seinen verfügbaren Geldern mehrere Söldner an und positioniert sie auf der Karte. Die Art von Söldner, die zum Anheuern zur Verfügung stehen, hängt vom Missionstyp ab, den man gewählt hat, wodurch sicher gestellt wird, dass jede Mission für neue Anregungen sorgt und eine andere Taktik zum Gewinnen braucht.

In diesem Spiel gibt es eine wilde Palette an Kämpfern (beinahe 100 Arten), jeder von ihnen mit eigenen Preis, Werten (Geschwindigkeit, Attacke, Verteidigung, Waffen. Rüstung) und Eigenschaften. Zusätzlich zu den althergebrachten Fantasy-Einheiten (wie Orks, Goblins usw.) gibt es humorvolle Einheiten, die man einsetzen kann. Dazu gehören Kampf-Kühe, Rechtsanwälte, Wassermänner und Kriegs-Hühner! Manche Einheiten haben Spezialfähigkeiten, die man ausnutzen kann, obwohl es sich bei den meisten nur um unterschiedliche Fernangriffe handelt. Ein paar, wie etwa die Totengeister, die mit ihrer Umgebung verschmelzen können, sind einzigartig und deshalb sehr wertvoll. Eine nette Ergänzung zur Siege-Engine ist die Möglichkeit zu Beginn jeder Mission Fallen zu kaufen und zu platzieren.

Insgesamt ist Ambush at Sorinor ein großer Fortschritt gegenüber Siege, auch wenn es immer noch unter schwacher KI und umständlicher Steuerung leidet. Eine gut geschriebene Fantasy-Geschichte, große Abwechslung beim Kampfgelände (von Wäldern bis Wüsten) und zusätzliche Spielfunktionen sorgen jedoch für eine willkommene Abwechslung. Der eingebaute Szenario-Editor wurde ebenso verbessert und ist nun viel leichter zu bedienen. Vielleicht das beste Spiel in Mindcrafts Reihe von taktischen Kämpfen, und probierenswert für alle angehenden Fantasy-Generäle und jedermann der das Genre mag, aber nicht Unmengen an Zeit zur Verfügung hat um sie in komplexe Spiele zu investieren.


Concerning the vote:
-) says it's the best in the series
-) mentions significant improvements
-) weak AI, bad interface

-> I am torn between 3 or 4, with a slight tendecy to 3 (the writer doesn't mention anything really special).

On a side note: I also had a look at Walls of Rome, which is terribly short and focuses strongly on it's predecessors and Siege, which is 30 words too short for the 300 minimum and.
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The known is finite, the unknown infinite. - Thomas Henry Huxley
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